Getting ready for the night shifts!

Leave a Comment
Parin viime päivän aikana oon kokeillut kovasti kääntää unirytmiäni yöpainoitteisen puolelle tänä iltana alkavaa lyhyehköä yövuoroputkea varten. Oon kieltämättä onnistunut siinä jopa suhteellisen hyvin - jostain syystä tää mahdollisimman pitkään nukkuminen ja sen myötä myöhään valvominen ei oo osoittautunut kovin haastavaksi hommaksi! :D Onneksi vuorokausirytmin vaihtamiseen on ollut myös parin vapaapäivän verran aikaa, joten ihan päivän varoitusajalla ei yökukkujaksi oo tarvinnut kääntyä. Mä kuulun kaikeksi onneksi niihin ihmisiin, joille muutokset unirytmissä sekä esimerkiksi aikaerot matkustettaessa eivät aiheuta suhteettoman suuria ongelmia ja oon kyllä älyttömän iloinen tästä elämää suuresti helpottavasta piirteestä! Yötyöt eivät nyt muuten vain satu olemaan mun suosikkeja ja niin peukut kuin varpaatkin ovat kovasti pystyssä sen puolesta, ettei yövuoroihin tän listan jälkeen olis tarvetta enää palata. Joillekin öisin työskentely sopii kuin nenä päähän, mut mua lähinnä ärsyttää nukkua lähestulkoon koko se aika, kun muut ovat hereillä ja tuhlata vuorokausien paras aika nukkumiseen!:D Lisäks mun tänhetkisen työni suola on mun mielestä asiakaspalvelussa, jota ei muutamia humalaisia ihmisiä lukuunottamatta pääse liiemmin kyseisten vuorojen aikana harjoittamaan.

Kuva.
Vapaapäivien ansiosta mulla on ollut lopultakin aikaa nautiskella ihan vain yksinkertaisesti olemassaolosta ja elämästä yleensä ilman sen kummempia suunnitelmia. En oo tehnyt oikeastaan mitään erikoista, mikä onkin passannut tähän saumaan paremmin kuin hyvin - lopultakin aikaa on riittänyt salikortin hommaamiseen, läppärin suosikeihin pinoutuneiden tv-sarjojen katsomiseen, kirjojen lukemiseen ja ruoan laittamiseen! Selkosuomella sanottuna muun muassa Fitnesspäiväkirjat on pyörinyt tietokoneen näytöllä useampaan otteeseen, maanantaina hommattua salikorttia on tullut vingutettua päivittäin ja jääkaappi on täyttynyt ruoasta niissä määrin, ettei Emilia-raukka meinaa saada omia eväitään mahtumaan koko kaappiin... :D 

Jumpparakkauskin on tosiaan leimahtanut täyteen liekkiin Avancian parin kuukauden jäsenyyden myötä ja kroppa on saanut taas kyytiä - eilen esimerkiksi luulin herätessäni, että mulla oli maha kipeänä. Loppujen lopuksi kävi kuitenkin ilmi, että masulihakset ne siellä vain kärvistelivät core-treenin jäljiltä, haha :D Käyttäydyn kuin lapsi karkkikaupassa ryhmäliikuntakalenterin suhteen, haluisin nimittäin mennä jokaiselle tunnille heti, tässä ja nyt :D Alkuinnostuksen syövereissä täytyy varmaan yrittää myös pitää lepopäiviä, ettei tässä nyt pyyhällettäisi suoraan ojasta allikkoon ja rikottaisi itseä heti kättelyssä...

Oon ehtinyt lopultakin viettää vapaa-aikaa myös rakkaan kämppikseni kanssa, sillä tähän mennessä näkeminen on jäänyt saman katon alla asumisesta huolimatta pikaisiksi moikkailuiksi sekä nopeiksi kuulumisten vaihtamiseksi. Mulla on käynyt kyllä mieletön tuuri, kun oon saanut edellisenä kesänä tutustua näin hienoon ihmiseen, josta on tullut paitsi kämppäkaveri, myös mielettömän hyvä ystävä. Vielä kun tässä ehtis jossain vaiheessa valloittamaan Maarianhaminan yöelämää yhdessä - tähän mennessä työvuorot ovat ajoittuneet niin, ettei yhteisiä vapaailtoja oo liiemmin löytynyt. Tän sunnuntaisten personalfestienkin jatkot jäävät mun osalta väliin yövuoron takia, mikäs sen tyypillisempää... :D No, jospa sitä ehtis viihteelle viimeistään Rockoffin aikaan! Kesän kohokohtaan ei onneks oo kuin kolmisen viikkoa aikaa ja yhdeksän päivän mittaista festarointia odotellaankin täällä jo hartaasti ;)

Nyt on kuitenkin aika ottaa suunta kohti töitä - mahtavaa loppuviikkoa kaikille!

During last days I've tried to turn my sleep pattern into night mode as I'm going to have a couple of night shifts starting from Thursday. I'm not that into working at night as the thing I love the most in my work is customer service and during the nighttime there's usually a lack of customers - despite drunk people coming back to the hotel around 4am, haha :D
I've spent my days off with doing nothing special - finally I've found some time to calm down, watch some tv-series I've meant to watch for ages, get the membership to the gym and just do whatever I've wanted to do! Especially the gym has tempted me a lot and I've been regular customer in the fitness classes from the beginning of the week. I can't even describe how happy I really am about the chance to go to all those classes after such a long time! The only thing I should remember is to have some days off in between and not to break myself during the first days... :D

0 kommenttia:

Lähetä kommentti